کد مطلب: 130410
دکتر قاسمي عنوان کرد؛
لزوم تغيير سرفصل‌هاي دروس متناسب با چالش‌‌ها، براي تحقق جهش توليد
تاریخ انتشار : 1399/02/29 21:27:00
نمایش : 445
به گزارش روابط عمومي دانشگاه:
معاون فرهنگي، دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرکرد گفت: باتوجه به فرمايش مقام معظم رهبري در ابتداي سال 1399 و اعلام شعار سال با موضوع جهش توليد، انتظار مي‌رود همه سازمان‌‌ها و نهادها و افراد در سازندگي جامعه و به‌ويژه در امر توليد نقش مهم و برجسته‌اي را ايفا کنند.
دکتر محمد قاسمي پيربلوطي افزود: دانشگاه به‌عنوان يک مجموعه سازنده، باتوجه به رسالت اساسي در ابعاد آموزش، پژوهش و فرهنگ‌سازي نسل کنوني و آينده جامعه از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است.
وي اظهار داشت: در امر آموزش، وظيفه ذاتي دانشگاه، تربيت نيروي‌انساني ماهر و کارشناسان حقوقي و نيروهاي کارآفرين است، چون لازمه انجام ماهرانه و کارشناسي هر کار توليدي، ورزشي، علم و آگاهي است و بدون دانايي، توانايي، در عمل خود را نشان نخواهد داد.
معاون فرهنگي، دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرکرد تصريح کرد: نقش دانشگاه‌‌ها و مراکز علمي در تحقق جهش توليد، تربيت نيروي‌انساني متخصص در زمينه‌هاي نرم‌افزاري، نظريه‌پردازي و نوآوري در طراحي توليدات به‌روز و متناسب با نياز جامعه خواهد بود.
دکتر قاسمي خاطرنشان کرد:  به‌روزرساني دانش استادان و دانشجويان و تغيير سرفصل‌هاي دروس نيز متناسب با چالش‌‌ها و مسائل انساني جامعه و کاربردي کردن دروس و آموزش‌‌ها از راهکارهاي مهم جهش توليد خواهد بود.
وي بيان کرد: در بعد فرهنگي، توجه به ارزش کار و تلاش، ارزش قالب شدن بر توليدات داخلي، ايجاد انگيزه پيشرفت درجهت تقويت راه‌حل‌هاي علمي توليد، اعتماد به دانشگاهيان به‌ويژه دانشجويان و جوانان در حل مسائل کشور، حمايت از ايده‌هاي خلاق، تشويق کارآفرينان و شناسايي آنها در دانشگاه، گذراندن دوره‌هاي کارآفريني و مولد بودن در جامعه، تغيير نگاه مصرف‌گرايانه به مولد بودن و توجه به سهم هرکسي در توليد در جامعه، برگزاري همايش‌‌ها با هدف تغيير نگاه افراد موثر جامعه به توليد و ارزش تکاملي آن، نگاه علت‌ومعلول به توليد علم به‌عنوان زمينه‌ساز توليد صنعتي در جامعه و توليد کتاب و مقاله به هدف تغيير نگرش به توليد از الزامات ديگر دانشگاه خواهد بود.
عضو هيأت علمي گروه روانشناسي دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد در ادامه گفت: در بخش پژوهش، استفاده از قابليت و ظرفيت استادان و دانشجويان تحصيلات تکميلي، هدايت پايان‌نامه‌‌ها، مقالات و امکانات آموزشي به‌سمت مسائل جامعه و پژوهش، روحيه جست‌وجوگري و تفحص براي گره‌گشايي از الزامات دانشگاه براي تحقق جهش توليد خواهد بود.
وي افزود: تقويت شرکت‌هاي دانش‌بنيان و پارک‌هاي علم‌وفناوري از بسترهاي مهم جهش توليد به‌شمار مي‌آيد. روزآمد کردن تکنولوژي با بستر علمي، پژوهشي و تحقيق، کاري است که ايده آن از طرف دانشگاه‌‌ها بايد طرح شود.تقويت ارتباط صنعت با دانشگاه و آشنا شدن استادان با مسائل و چالش‌هاي صنعت و ارائه راه‌حل از تحقيقات دانشگاهي يکي از فعاليت‌هاي مهم در اين حوزه است.
دکتر قاسمي در پايان بيان کرد: شناسايي موانع توليد و ارائه راه‌حل‌هاي علمي، برنامه‌ريزي و نگاه مديريتي جامعه به موضوع توليد در قالب اهداف کوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت در سطح خرد و کلان در دانشگاه ‌‌ها نيازمند توجه ويژه مديران است.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن